2de Werkdag - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van Renovatie Dr. Reijntjes school - WaarBenJij.nu 2de Werkdag - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van Renovatie Dr. Reijntjes school - WaarBenJij.nu

2de Werkdag

Door: Anne Schipper

Blijf op de hoogte en volg Renovatie Dr. Reijntjes school

05 Februari 2013 | Sri Lanka, Moratuwa

Om rond 4 uur moest ik even naar de wc, en ja hoor Teun had het toilet weer ingericht als een kantoor, en de wastafel als tekentafel.
Toen ik weer in bed lag liet het me niet los en ben ik naar het kantoor van Teun gegaan en hebben we samen de tekeningen bekeken en berekend.
De ochtend begon goed want Ties en Jan waren weer een beetje opgeknapt.
Maar toen Nelda beneden kwam vertelde ze dat Ineke ziek geworden was hetzelfde als de heren hadden gehad.
Dus wij met 8 man naar de school om daar echt aan het werk tegaan.
De dames attendeerde me op mijn vergeetachtigheid en ik moest dat van mijzelf toch snel gaan oplossen.
Teun is met Surusi naar de bouwmark (deze is niet wat we gewend zijn in Nederland).
De bouwlieden van school hebben ons ook vandaag weer goed geholpen en werken volgens de tekeningen van Teun.
De dames zijn druk in de bibliotheek geweest en hebben de meisjesjurkjen opgehangen in de bibliotheek.
De bedoeling is dat morgen de meisjes de kleding kunnen passen en uitzoeken.
Ties en Jan hebben voorbereidend installateurswerk gedaan.
We hebben ze extra aangespoord omdat ze nog een dag moesten inhalen.
Hans heeft zich druk gemaakt met de kozijnen en kranen.
Ikzelf heb vanalles aangepakt en de bouwlieden van de school aangestuurd.
Het aansturen ging in het begin wat moeilijk maar daar had ik wat op gevonden zie de foto's Keep, Clean en Throw out.
Als we ze iets vroegen te doen dan liep ik naar de plaatjes.
Alleen als ik dacht ze het snapten dan schudden ze met hun hoofd van links naar rechts, dus na een paar keer vragen dacht ik dit wordt het ook niet.
Maar later hoorde ik van Tineke dat schudden met het hoofd JA betekende, en daarna begrepen we elkaar stukken beter.
Tussen de middag ging weer de bel en werden we door jongens van de school uitgenodigd om te eten, want er waren lekkere sandwiches die door hun zelf gemaakt waren.
Thilak kwam met de TUKTUK naar school en ging mee naar het hotel.
Jan en Anne hebben een ritje gemaakt in de TUKTUK van Thilak, en dat was een bijzondere ervaring.
Ze crossen en toeteren wat af op een ritje.
Links en rechts wordt je ingehaald door allerlei voertuigen ja het was echt een hele ervaring.
Nu zitten we heerlijk op het terras en daar kwam Ineke en Nelda aangelopen.
Ineke was gelukkig weer aardig opgeknapt.
Na gedane arbeid heerlijk genieten aan het zwembad met een drankje.
Daarna moesten we ons klaar maken voor het eten en kwamen we Teun tegen die was wezen winkelen, en kwam met hele verhalen thuis.
De platen die we nodig hadden werden op een TUKTUK geladen en op de school afgeleverd.
Nog even natafelen en de blog bijwerken en naar bed.

Tot morgen.

  • 05 Februari 2013 - 17:36

    Sietse En Anne:

    Lieve Opa Ties, Oma Nelda en pappa.

    We vinden het heel fijn dat het zo goed gaat met het werk in Sri Lanka. Het is wel erg jammer dat wij niet bij jullie kunnen zijn om te zien hoe het daar gaat, als we wat ouder zijn willen we ook eens naar Sri Lanka en de dovenschool hoor!

    We missen jullie!
    Dikke kus van Sietse en Anne

    O ja oma ik heb vandaag weer geprobeerd te plassen op het potje maar.........net er naast.....Anne

  • 05 Februari 2013 - 18:37

    Janneke En Suzanne:

    Lieve papa,
    Hoe is het met jou goed? met mijn wel alleen ik mis je papa
    xxx suzanne

    heey pap ik mis je verschrikkelijk
    Ik had vandaag de cito ik dacht dat het heel moeilijk was maar dat viel wel mee.
    Ik ga morgen goed mn best doen met de cito.
    We haden taal 1 en taal 2 begrijpend lezen en wereldorientatie gehad.
    Wereldorienetatie was wel moeilijk want somige dingen wist je niet en dan moet je gokken.
    doei xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx JANNEKE en anne-marie


  • 05 Februari 2013 - 19:14

    Marijn En Emma:

    Lieve allemaal,

    Fijn om te horen dat iedereen weer beter is en dat het goed gaat met de opknapbeurt van de school. Het is leuk dat we zo elke dag een stukje van jullie mee mogen maken en de leuke foto's kunnen bekijken.Het is net of we ook een beetje bij jullie zijn.
    Heel veel succes verder.

    Groetjes van

    Martijn, Emma, Arjens & Marjan

  • 05 Februari 2013 - 19:22

    Familie Ds. F.W. Van IJsseldijk:

    Beste allemaal, lieve mensen,

    Wat ontzettend fijn dat Ties en Jan weer hersteld zijn en ook Ineke niet te veel last heeft gekregen. Absoluut waar, denk aan voldoende vocht!!! Wat goed dat jullie zo ijverig, zelfs overdag èn in de nacht, aan het werk zijn gegaan. Dàn heb je echt hart voor de zaak. Toch? Maar kijk wel uit dat jullie je niet te druk maken. Denk aan de temperatuur die iets hoger zal zijn dan wij hier nu hebben.... Wat een mooie foto's hebben jullie al gemaakt. Nu krijgen wij hier ook een beeld van wat jullie daar presteren. Ieder op haar of zijn eigen manier. En wat krijgen jullie er veel voor terug, zoveel dankbare en blije gezichten. Mooi dat ook de communicatie met jullie "collega's" daar ook steeds beter gaat. En dames, wat hebben jullie de kleding etc. mooi opgehangen en uitgestald. Wat zullen jullie morgen vele blije en dankbare kinderen mogen meemaken! Misschien slapen jullie nu al. Zo niet, dan welterusten en voor morgen weer gezond eruit.

    Voor nu, hartelijke groeten en tot lezens en ziens middels jullie foto's.

    Marianne, Fred en de kinderen in Opijnen

  • 05 Februari 2013 - 20:30

    Henny Kaasjager:

    Hoi allemaal,
    Wat mooi wat jullie daar allemaal doen, ik wens jullie allemaal nog heel veel succes daar en veel werkplezier.

    zet hem op en hou vol!!!

    Allemaal de hartelijke groeten.

    Henny

  • 05 Februari 2013 - 21:39

    Mija:

    Beste mensen,

    Leuk om jullie verhalen en belevenissen dagelijks te lezen. Succes met de opknapwerkzaamheden van de school !!Een fijne tijd met elkaar daar.

    Hartelijke groeten,
    John en Mija van Elst

  • 06 Februari 2013 - 00:29

    John Van Gammeren:

    Beste opa Teun.

    Wat mooi om te horen dat het goed verloopt.
    We leven van uit hier met jullie mee.
    Dit is een leuke manier om op de hoogte te blijven van jullie werkaamheden daar.
    Sucses en groeten aan allen.

    John ,Inge, Julia, Phebe, Reinout,

  • 06 Februari 2013 - 00:29

    John Van Gammeren:

    Beste opa Teun.

    Wat mooi om te horen dat het goed verloopt.
    We leven van uit hier met jullie mee.
    Dit is een leuke manier om op de hoogte te blijven van jullie werkaamheden daar.
    Sucses en groeten aan allen.

    John ,Inge, Julia, Phebe, Reinout,

  • 06 Februari 2013 - 10:02

    Henny En Henk Van Tuyl.:

    Bericht voor Ties en Nelda en de andere medewerkers.Van ons Lijntje hebben wij jullie Emailadres
    gekregen.We lezen dat bij jullie alles weer goed gaat en het werk voortgang vind.Alle werkers van
    harte sterkte toegewenst bij het doen van werkzaamheden van barmhartigheid.Gods Zegen toegewenst
    Hartelijke groeten van Henny en broer Henk van Tuyl uit Tilburg(NL)

  • 06 Februari 2013 - 10:33

    Diny En Henk:

    Hallo Luitjes,
    Even een kort berichtje. Jullie zijn druk doende in een wat hogere temperatuur dan hier, denken wij. Hier is alles nu wit (sneeuw). Het ziet er prachtig uit, want de zon schijnt volop. Het werk loopt prima zo te lezen. Prachtig toch. Wij gaan vanmiddag weer met Sietse naar zwemles. Hij vindt het wel leuk.
    Nog veel succes verder , hartelijke groeten
    Diny en Henk van Amerongen.

  • 06 Februari 2013 - 13:26

    Anke Ouwehand:

    Geliefde mensen van het goede doel!

    Afgelopen nacht is ons koude kikkerland weer met een witte deken bedekt. Denk je dat we het gehad hebben, komt er weer een lading. Toch ben ik op de fiets door dat maagdelijke sprookjesland naar placement gegaan en zonder valpartijen weer thuisgekomen. Nu schijnt hier heerlijk een winterse zon en zal de sneeuw wel gaan dooien. Dit wat betreft jullie thuisland, waar ik met een dikke wintertrui aan en mijn benen in bontboots gestoken jaloers zit te zijn op jullie verblijfsland Sri Lanka.
    Geweldig waar jullie met z'n allen mee bezig zijn. Graag had ik ook mijn armen uit de mouwen gestoken en samen met jullie aan de slag gegaan. Prima Teun, dat je volgens plan te werk gaat. Komt er iets goeds van. Ook goed dat jullie een coördinator hebben. Alles is tevoren bedacht en wordt het nu op de werkplek uitgevoerd. Ieder draagt zijn steentje bij. Mijn "hoed"af!

  • 06 Februari 2013 - 13:42

    Anke Ouwehand:

    Lieve mensen,
    Dan nog een keer, ik had niet begrepen dat ik maar een klein stukje kon schrijven en moet ik weer opnieuw beginnen.
    Jammer Ties dat je ziek bent geworden en natuurlijk ook voor je collega(?) en Anny(?). Ik dacht dat jij wel door de wol geverfd was in een tropenland! Niet dus! Wel fijn dat jullie in een prima hotel logeren waar je zo van je bed naar de "pot"kunt hollen. Maar ik lees dat jullie aardig opgeknapt zijn en weer aan de arbeid.
    Leuk dat er mensen onder jullie zijn die voor de eerste keer in een Tuktuk hebben rondgereden. Geweldig toch! Zouden wij in deze crisistijd in Ned.moeten hebben!
    Ik begrijp dat Thilak regelmatig op de "bouw" is. Nelda wil jij hem en Sanduni een dikke kus geven en de groetjes doen. Zeg maar tegen hem dat ik, wanneer jij in Beruwela bent, zal bellen. Misschien kunnen we wel facetimen, zien we elkaar allemaal.
    Lieve mensen, vakje vol, succes en dank voor jullie inzet.
    Liefs, dikke kus voor allemaal. Ank

  • 06 Februari 2013 - 17:00

    Theo En Woutra En Roan:

    Beste allemaal,
    Wat fijn dat opa ties en opa jan weer een beetje beter zijn.en dat de werkzaamheden in volle gang zijn, zo te horen heben jullie het gezellig met elkaar veel succes met het opknappen van de school.
    Hennie en Jan dikke kus van Roan. allemaal lieve groetjes van Theo en Woutra

  • 06 Februari 2013 - 18:25

    Elly V.d. Nol:

    Lieve allemaal
    Iedere dag kijk ik uit naar jullie reisverslag. Ben ik er toch een beetje bij.
    Flora waakt in het ziekenhuis bij haar zus. Gaat erg slecht met haar.
    Lieve groetjes aan allemaal en tot kijk. Elly.

  • 06 Februari 2013 - 20:09

    Nelda:

    Lieve thuisblijvers,
    Bedankt voor jullie medeleven , wij genieten elke dag van jullie berichten.

    Lieve groeten van ons allemaal met een dikke kus.

    Nelda



  • 06 Februari 2013 - 23:22

    Jozien:

    hallo harde werker[sters]
    wat leuk om jullie verhalen te lezen.
    en jullie mooie foto"s te mogen zien.
    wij wensen jullie nog een goede tijd toe.
    gr Mari,Jozien,Henri,Regina van Hemert

  • 26 September 2017 - 19:40

    Patty:

    Kan je met mij contact opnemen want we hebben wat van directrice tineke voor jullie meegenomen en je mailadres bleek niet goed is gegaan.
    Kan je mail naar ons opsturen.
    Hopelijk werkt het op deze manier !!!
    Groet Patty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renovatie Dr. Reijntjes school

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 20097

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 10 Februari 2013

Renovatie Dr. Reijntjes School

Landen bezocht: