3de werkdag - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van Renovatie Dr. Reijntjes school - WaarBenJij.nu 3de werkdag - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van Renovatie Dr. Reijntjes school - WaarBenJij.nu

3de werkdag

Door: Anne Schipper

Blijf op de hoogte en volg Renovatie Dr. Reijntjes school

06 Februari 2013 | Sri Lanka, Moratuwa

3de werkdag.

Eindelijk waren we compleet aan de ontbijt tafel, en konden we met zijn allen naar school.
We begonnen met een werkbespreking, de taken werden verdeeld en volop aan de slag.
De dames gingen de uitgezochte spelletjes aan de school geven.
En de kleding werd aan de jongens en meisjes gegeven.
De jongens en meisjes waren er erg blij mee.
Nelda was op jacht naar de leukste advertentie van 2013.
Sjoerd kon zich uitleven op de platen wat kast deuren moest worden.
Hans ging zijn kozijn afmaken.
Jan en Ties zijn met Surisi naar de winkels gegaan om inkopen te doen, wat vrij moeizaam ging omdat het toch anders winkelen is als in Nederland.
Teun en Anne zijn aan het wandjes bouwen gegaan.
De balken zitten aan de muur en er komt al enige vorm in het bouwwerk.
De bouwvakkers van de school hielpen goed mee en we kunnen steeds beter met ze communiceren.
De schilders zetten de balken in de grondverf maar ze waren nog niet droog of de Nederlanders hadden ze al weg gepakt en waren er mee aan de slag gegaan.
Daar waren de bouwvakkers van de school wel bedenkelijk over want zij wachten tot het droog is.
Maar ja Teun en Anne konden niet wachten dus gingen ze ermee aan de slag.
Ties kreeg les in pvc buis pas maken van de Sri Lankaanse bouwvakker.
En ja voordat je het weet is het al weer etenstijd en hebben we lekker gegeten met de kinderen en de leraren en de familie de Silva.
Het busje kwam al toen we moesten eten maar die wacht wel.
We hebben na het eten het gereedschap opgeruimd en moesten snel vertrekken want anders werd het te laat om nog naar Colombo te gaan.
Na een hele snelle douche het busje in en naar Colombo.
Daar wilden wij de Gangaramaya (Vihara) Buddhist Temple bekijken.
Nadat we de tempel wilden verlaten onweerde het en kwam de regen met bakken tegelijk naar beneden.
We moesten een tijdje wachten maar er kwam geen eind aan.
Sjoerd ging de strijd aan met het weer om onze schoenen op te zoeken en te brengen naar de tempel waar we stonden te schuilen.
Uiteindelijk heeft onze buschauffeur ons met een paraplu naar de bus gebracht, daar hebben we gewacht op Jan en Ties die waren met Susiri opzoek gegaan naar materiaal, maar helaas nog niet gevonden.
Het grootste probleem van onze missie is eigenlijk aan spullen te komen.
Daarna zijn we naar Odel geweest dat is een soort Bijenkorf, daar hadden we niet op gerekend dus zijn we wat gaan drinken.
De regen was nog niet geheel opgehouden maar we zijn toch naar de oude markt gegaan en hebben daar wel een hele andere markt gezien als wat we gewend zijn.
Het zijn meestal hele kleine kraampjes (als je van kraampjes kan spreken) veel groente en fruit en gedroogde vis.
Daarna zijn we de straat over gestoken en een overdekte markt opgegaan met kraampjes die tot de nok toe gevuld waren met goederen.
Daar begon het weer te stortregenen na een tijd wachten, heeft de chauffeur de bus op gehaald en ons naar het hotel gebracht.
Tijdens het wachten kwamen we mannen tegen met de nieuwste trend op regen bescherming in Sri Lanka. (de compacte paraplu)
Het was al vrij laat en we zijn daarom gauw gaan eten, het is wederom lekker.
Nu ik dit aan het schrijven ben regent het weer flink, we zitten wel buiten maar het is duidelijk koeler dan de andere avonden.
Zoals je kunt zien heeft ons humeur er niet onder te lijden.

Tot morgen.

Ps. ma de groetjes van Nelda enTeun

• 06 Februari 2013 - 20:27

Familie Ds. F.W. Van IJsseldijk:

Lieve ijverige en vindingrijke mensen!

Iedere dag kijken we vol verwachting uit naar jullie bericht en verhalen en foto's. We zijn blij dat jullie, zoals we op de foto's kunnen zien, het allemaal weer goed maken. Wat prachtig om te zien hoe de kleding mooi en kleurig past bij de jonge dames en heren! Gezien hun glimlach, zullen ze er ontzettend van genieten. En jullie niet minder.... Mooi dat jullie ook al een tempel konden bezichtigen en een markt etc. Alleen jammer van het slechte weer, maar dat zal er geregeld wel bij horen. Wij hopen dat het jullie bij jullie werkzaamheden niet te zeer zal belemmeren, zoveel vocht en warmte in de lucht. Het is ronduit geweldig wat jullie doen, plannen, uitrekenen, uitmeten, alle inspanningen bij het vinden en kunnen kopen van de juiste spullen, timmeren en lijmen, verven en de handen weer schoonmaken... Zo samen als groep met elkaar! Verder dan ook heel veel succes toegewenst en sterkte en graag tot jullie volgende bericht! Ook voor morgen alle goeds.

Hartelijke groeten van Marianne, Fred en de kinderen uit Opijnen.

• 06 Februari 2013 - 20:57

Sietske Algera:

Hoi mama,

Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Ik las dat je gister ziek was, niks ernstigs hoop ik?
    Veel plezier nog!

Groetjes sietske

• 06 Februari 2013 - 21:23

Tiny En Wim:

Hartelijk dank voor jullie prachtig reisverslag.We wensen jullie een prachtige werkweek en aansluitend
    een fijne vakantie.Voor de terugreis een veilige vlucht en een warm welkom thuis.
    Succes en nog veel plezier.
    Groetjes Tiny en Wim.

• 06 Februari 2013 - 21:25

Marcel, Francis En Tom:

Hallo familie,

We zien dat de kinderen erg blij zijn met de spullen.
    Geweldig om te zien hoeveel plezier ze er mee beleven.
    Ook zien we dat jullie op een leuke manier samen werken om er iets nieuws van te maken.
    We kijken elke dag de foto's en lezen het verhaal van de dag.
    Hoe meer foto's hoe leuker het is.
    Veel succes met het bouwen.

gr Marcel, Francis en Tom.

• 06 Februari 2013 - 21:54

Caroline.Sietse En Anne:

Wat jammer dat jullie zo nat zijn geregend in Colombo maar het zal toch wel een bijzondere ervaring geweest zijn om de tempel te bezoeken en de markt met alle fantastische geuren en kleuren.
    Wat een geweldige man heb ik toch hé die door de regen de schoenen gaat halen...........

Succes morgen! Werkse

Dikke kus voor alle harde werkers!

Caroline,Sietse en Anne

• 07 Februari 2013 - 08:45

Anne-marie Janneke En Suzanne:

Hoi Anne,

Was weer een mooi verhaal en hele mooie foto's wat een lieve kindjes en de kinderen vonden het ook erg leuk om te zien dat ze onze kleren aan hadden.
    Alles moet s avonds wijken voor het skypen met jou iedereen moet stil zijn want papa kan bellen.
    He, vandaag gaan jullie er een lange werkdag van maken zei je gisteren.
    Succes, Janneke heeft haar laatste cito dag, duim nog even voor haar.
    Groetjes, aan iedereen en xxx voor jou!
    Janneke, Suzanne en Anne-marie

• 07 Februari 2013 - 16:55

Gerrit En Joke:

Hallo Jan en Hennie en reisgenoten,

Leuk om even mee te kunnen kijken naar jullie belevenissen en indrukken.
    Werkse en geniet ervan!!

Groeten uit een iets koeler Aarlanderveen

Gerrit en Joke (via mail Frank en Gerda)