5de werkdag - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van Renovatie Dr. Reijntjes school - WaarBenJij.nu 5de werkdag - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van Renovatie Dr. Reijntjes school - WaarBenJij.nu

5de werkdag

Door: de gehele groep

Blijf op de hoogte en volg Renovatie Dr. Reijntjes school

08 Februari 2013 | Sri Lanka, Moratuwa

5de werkdag

De morgen begon wederom wat minder want Sjoerd mocht van de dokter vandaag niet aan het werk. Donderdagavond bleek er een ontsteking in beide voeten te zitten veroorzaakt door musquito's.
Dus vertrokken we naar de school met 8 man.
Het is wel een speciale dag vandaag.
Want we hebben de vlaggen bij ons en ik ga de leesplankjes van de Movares foundation aan de kinderen geven.
En het zou misschien de laatste werkdag zijn want zaterdag zouden we naar de plantage,
maar op school aangekomen hoorden we dat het echt niet gaat om daar te komen het is midden in de rimboe en tegen het regenwoud aan.
De weg er naar toe is heel slecht berijdbaar en met die regen is het net een moeras.
Dus hebben we met zijn allen besloten er zaterdag nog een werkdag van te maken.
Het was wederom een warme en waterige dag maar het meeste water viel binnen (van onze hoofden).
Hans begon met de kasten verder af te werken (finishing touch).
Ties ging weer op stap met Susiri, op zoek naar een toilet. Maar Susiri zijn auto was kapot en dat kostte meer tijd dan de zoektocht naar een toilet (zeg maar ¾ van de dag...).Dit komt niet te goede aan het bedrijfs resultaat van de internationaal opererende installateurs
Jan ging als een dolle stier alle (zelfgemaakte) afvoerputten op hoogte stellen en heeft de kraanaansluitingen gemaakt in de laatste douche. Regenpijpen werden ook nog even gerepareerd door de J van T&J Worldwide Installations. Tevens de kraan en het keukenblad bij Tineke in huis afgewerkt. Zo moest hij ook gebruik maken van de gaskookbrander in de keuken. De dames in de keuken die elke dag voor ons een heelijke maaltijd maken zijn nog aan het bekomen van de dolle gekke installateur.
De dames Nelda, Ineke en Hennie waren ondertussen bezig de versieringen aan te brengen voor de fotosessie.
Teun en Anne zijn de 2 laatste badkamers ingedoken en deze worden morgen afgewerkt.
Tijdens de theepauze werden de kinderen in schooluniform op de foto gezet onder de vlaggen van de Agility, Wilde Ganzen en de Dovenschool en daaronder de vlag van Sri Lanka (zie de foto).
Daarna heeft Anne de leesplankjes uitgedeeld aan de kinderen in alle klassen (zie eventuele video).
Daarna ging iedereen weer aan de gang. De accus van de boormachines waren echter op z'n SriLankaans opgeladen, dus deze waren steeds snel leeg.
De Sri Linkaanse bouwvakkers begrijpen ons steeds beter en wij hen. De samenwerking verloopt dan ook steeds beter.
De dames trokken zich 's middags terug in de bibliotheek om de kleding en de door ons meegenomen spullen op te ruimen. Toen stond er voor de deur een moeder van een van de kindjes die deze week voor het eerst op school was gekomen. Dit jongetje had helemaal geen kleertjes meegekregen van thuis. Bij zich had ze het tweelingzusje. Ze knielden op hun knieen voor ons neer
om ons te bedanken voor de kleertjes die we het het jongetje hadden gegeven. Ook het zusje en de moeder hebben we kleren gegeven. Heel dankbaar en blij gingen ze weer weg met de kleren aan die ze gekregen hadden. En wij met een brok in onze keel, dat mensen zo blij kunnen zijn met de gedragen kleding, kon onze dag niet meer stuk.

Ties heeft met de kinderen nog cricket gespeeld (om toch nog wat beweging te krijgen en er ook bezweet uit te zien ;-))
Thilak is gekomen en heeft schroeven gehaald voor de mannen. Hij had ook nog cake, rode bananen en vruchten meegebracht voor Anne en Sjoerd die morgenavond vertrekken. Hij is daarna ook nog naar het hotel gekomen om afscheid te nemen van Sjoerd.
Op school kwam een 85 jarige man op bezoek (met zijn familie) die zijn verjaardag kwam vieren door middel van een gift aan de school. Hij heeft de lunch betaald voor alle leerlingen. De leerlingen hebben zelf deze lunch bereid.
Bij terugkeer in het hotel stond Sjoerd ons op te wachten om foto's te maken van de werkploeg in hun luxury werkbusje..
Eenzame rentmeester: We hebben vanavond een vergadering belegd, of wij een vervolgproject wel aan kunnen.
En we zijn van mening dat je nog even zult moeten wachten om de tuk-tuk te bestellen.
Onze succesvolle week begint gezien de reacties al aardig te leven bij het thuisfront. Dit waarderen wij zeer.! Er komen al weer nieuwe aanvragen binnen, gezien wij met een vaste formule werken, moeten ze in Nederland nog even wachten met bestellen van materialen en maken van contracten maken wij onderhandelen dat graag ter plaatse even af.
Wij zullen hier nog enkele nachten over moeten slapen.

Tot morgen dan hopen we het eind verslag naar jullie toe te zenden.

• 08 Februari 2013 - 19:22

Familie Ds. F.W. Van IJsseldijk:

Lieve mensen,

Gisteren en vandaag mochten we nogmaals jullie steeds trouw op de site gezette berichten volgen, samen met de foto's die e.e.a. ook in beeld tot leven brengen. En waarin jullie ons van harte de kans geven om met jullie allen mee te leven. Met de dag worden we steeds sprakelozer en ontroerder. Wat jullie daar allemaal mogen doen, ondanks alle grote hitte en vochtigheid, maar ook aan mooie dingen mogen meemaken. We hebben enorm veel respect voor jullie geduld en vasthoudendheid waarmee jullie werken en spullen proberen te bemachtigen. Wat erg voor Sjoerd, zo kort voor de terugreis. Van harte wensen wij een goed en voorspoedig herstel toe! En als Sjoerd en Anne morgenavond de terugreis zullen aanvaarden: een goede en behouden reis toegewenst!!! Jullie geliefden zullen nu al vol verwachting naar jullie uitzien, en wij natuurlijk ook. Morgen ook nog een goede werkdag toegewenst, pas op voor vervelende ongelukken: denk aan de moeheid, van zoveel werk in de laatste dagen! De blijvers wensen wij nog een goed verder verblijf toe en veel sterkte en gezelligheid bij alles wat jullie nog te doen staat en wat jullie nog willen gaan bezien of ondernemen in Sri Lanka! We zien uit naar jullie eindverslag en voor nu: na voldane arbeid, lekker uitrusten. Welterusten en morgen weer gezond op.

Alle goeds voor jullie allen en we denken aan jullie!

Fred, Marianne en kinderen van IJsseldijk

• 08 Februari 2013 - 20:04

Anne-marie Janneke En Suzanne:

Lieve Anne en Teamgenoten,

Jullie zijn volgens mij een goed team geworden zo met elkaar prachtig!!
    Verstandig om niet naar die plantage te gaan, ook wel jammer natuurlijk, maar zo kunnen
    jullie natuurlijk nog mooi een dagje extra werken dat is ook wel weer mooi meegenomen.
    Leuke foto's weer met de kids erg mooi om die blije gezichtjes te zien.
    Leuke foto's Anne zo tussen de kinderen met de leesplankjes, zo weet je ook zeker dat het allemaal
    goed terecht is gekomen.
    Voor Sjoerd en Anne een fijne terugreis en voor de rest een fijne rondreis toegewenst!!

Liefs,, Anne-marie Janneke en Suzanne en een dikke kus voor papa Anne

P.s. Anne we kunnen je niet te pakken krijgen met skypen??

• 08 Februari 2013 - 20:38

Simone En Roef Van Waarden:

Hallo harde werkers .
    Ik hoop dat Sjoerd zijn voeten snel genezen zodat hij zonder veel pijn terug kan reizen.
    Heel leuk om jullie avonturen te volgen.Jammer dat het zo moeilijk is om aan de juiste
    spullen te komen.Nelda we zijn vandaag naar de begrafenis van Luc geweest,het was
    een hele mooie dienst en er was erg veel belangstelling.De kinderen en kleinkinderen
    van zowel Luc als van Els hebben erg mooi en vol waardering over Luc gesproken.
    We wensen jullie nog een hele fijne tijd in Sri Lanka en alle respect voor al het werk dat jullie
    daar verrichten.Groeten aan allemaal en nog een fijne tijd.
    Simone en Roef

• 08 Februari 2013 - 20:46

Caroline.Sietse En Anne:

Lieve hardwerkende mensen,

Wat een geweldig verslag weer, Anne je hebt ons zo blij gemaakt met de uitgebreide verslagen en geweldige foto's deze week. Er zijn zoveel foto's bij die mij ontzettend raken. Van de lieve dankbare kinderen maar ook geweldige foto's van mijn ouders en Sjoerd en wat een fantastische foto van Mamma en Teun.

Je kan zien dat jullie erg veel plezier hebben in wat jullie daar kunnen doen.
    Jammer dat Sjoerd vandaag niet mee kon werken, dat vind hij niet leuk, het is niet anders. Misschien is er morgen nog wat licht werk te doen als het wat beter gaat.
    We wensen jullie (Anne en Sjoerd) een goede terugreis en de rest van de crew een geweldige week in het mooie afwisselende land.

Liefs Caroline, Sietse en Anne

• 08 Februari 2013 - 20:57

Hetty Van Gammeren:

Het is wederom een mooi reisverslag, ontroerende momenten om mee te maken.
    Sjoerd en Anne, goede reis en Sjoerd, beterschap!

Het is wel een teleurstelling dat jullie niet naar de plantage kunnen maar een dag langer werken komt ook goed uit.
    Hopelijk krijgen jullie het geplande werk klaar.
    De dames zijn ook druk geweest met verdelen van de spullen, dat moet een goed gevoel geven.
    Nog hele goede dagen gewenst,

Warme groet uit een koud Holland,

Hetty

• 08 Februari 2013 - 21:01

Diny En Henk Van Amerongen:

Beste allemaal, Wat een pech voor Sjoerd en de overigen. Die missen een dag een medewerker, maar het gaat natuurlijk toch wel door met zoveel harde werkers.
    Sjoerd sterkte, beterschap en morgen een hele goede terugreis gewenst, samen met Anne. We zien en spreken je Zondag wel weer. Carolien en de kids tellen OOK de dagen. Nog TWEE NACHTJES slapen en dan komt Papa weer thuis. De foto's zijn ook erg mooi. Vooral die van de kinderen met die mooie pakjes aan. Voor de meesten nog 1 dagje werken en dan voor het restant van het verblijf nog een hele mooie tijd toegewenst.
    Hartelijke groeten van ons hier.

• 09 Februari 2013 - 00:19

Caroline:

Hallo harde werkers,

Ik heb het afgelopen jaar 7 weken in de prachtige school tussen deze geweldige mensen mogen rondlopen. Het gemis is groot en ik ben ontzettend benieuwd naar de mooie verbouwingen die jullie gedaan hebben!
    Echt super!! Een volgende keer kom ik jullie met alle liefde helpen!!!
    Succes met de laatste dag en doe iedereen de groeten vanuit Venlo!

Liefs,
    Caroline

• 09 Februari 2013 - 11:53

Geri Buiter:

Harde werkers,
    Geweldig om zo mee te kunnen maken, hoe alles bij jullie verloopt.
    Prachtige foto, Ties lachtend met Tineke.
    Natuurlijk horen we straks alle verhalen van Ties en Nelda, maar het is leuk om dit zo van dag tot dag mee
    te kunnen maken.
    Nog heel veel nuttige dagen en groetjes van Jaap en Geri

• 09 Februari 2013 - 17:01

Lijntje Van Ballegooijen:

Hallo Ties en Nelda
    Wij hebben de reisverslagen gelezen en de fotos'bekeken Jullie hebben al veel werk verzet in die warmte
    Mooi ook de groepsfoto met de kinderen in hun mooie pakjes ze staan er zo trots op
    Ties heb je wel genoeg zakdoeken bij je om het zweet af te vegen Nelda het is fijn dat kleding zo goedop zijn plaats komt Dat je zo'n moeder zo kunt helpen Dat ontroerend om dat te mogen doen

Wij blijven jullie werkzaamheden volgen van uit Gameren.

Groetjes Coen en Lijntje

• 13 Februari 2013 - 11:38

Henny En Henk Van Tuyl Uit Tilburg.:

familie en vrienden in Srilanka:
    We leven mee met jullie werkzaamheden terplaatse.
    Het begint al aardig op te schieten.We hopen dat Sjoerd zijn voeten weer gauw tot zijn
    beschikking staan.hij zal hopelijk alweer thuigekomen zijn bij zijn gezin.
    We wensen jullie alle sterkte toe en tot weerziens
    Hartelijke groeten van Henny en Henk van Tuyl uit Tilburg.
    Wij gaan a.s.vrijdag feestvieren want Christel en Dick zijn dan 25jaar getrouwd.