Ontdekking van Sri Lanka - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van Renovatie Dr. Reijntjes school - WaarBenJij.nu Ontdekking van Sri Lanka - Reisverslag uit Moratuwa, Sri Lanka van Renovatie Dr. Reijntjes school - WaarBenJij.nu

Ontdekking van Sri Lanka

Door: Anne Schipper

Blijf op de hoogte en volg Renovatie Dr. Reijntjes school

03 Februari 2013 | Sri Lanka, Moratuwa

We waren allen op tijd eruit, en was het plan om het eiland gedeeltelijjk te verkennen.
Tihlak de prive taxi chauffeur van Ties en Nelda heeft een bus geregeld en zijn we op pad gegaan.
We zijn Gall gaan verkennen de collega van Tilhlak deed erg zijn best om ons snel naar Gall te brengen
Bij de toluitgang op de snelweg werden we door de politie bekeurd.
In Gall aan gekomen kwamen we eerst langs het water een vis markt tegen.
Daar liggen de vissen gewoon op een zeiltje op de grond, en wordt de vis door de plaatselijke bevolking gekocht.
vervolgens hebben we een oud fort (gebouwd door de nederlanders) bekeken.
Daarna wat gedronken in een restaurant en toen zijn we naar de Nederlandse Hervormde Kerk gegaan. Deze kerk is in 1755 gebouwd in de VOC tijd. gerestaureerd 6 jaar geleden en ziet er nu weer goed uit.
onze reis vervolgd naar Hikadua.
We hebben daar heerlijk geluncht.
Daarna zijn we naar het dorp waar Ties de huisjes gebouwd heeft gegaan.
we werden hartelijk ontvangen en het stroomde gelijjk vol met kinderen, daarna kwamen er de ouders bij.
We hebben daar de kleding, brillen , knuffels en schrijfwaren uitgedeeld.
Het was een ontroerend geheel.
Onze reis vervolgd naar het schildpadden park.
Daar een goede uitleg gekregen en zelfs schildpadden in de handen gehad.
Hop het busje weer in want Nelda had een druk programma voor ons deze dag.
We gingen thee drinken bij Tihlak zijn gezin.
We hebben kennis gemaakt met een hartelijke gezin Tihlak heeft 1 zoon en 4 dochters en een kleinzoon.
Tihlak had veel cake gehaald en we konden eten wat we wilden.
Dochter Tilinie had haar nurses cap gehaald, we vroegen haar of ze haar uniform aan wilde doen, dat wilde ze en ze zag er prachtig uit,
we hebben er foto's van gemaakt.
We zijn na afscheid genomen te hebben weer in de bus gestapt en werden weer snel door het snelle verkeer naar het hotel gebracht.
de meeste mannen onderons keken niet naar buiten want het verkeer is een chaos in Sri Lanka.
We kwamen nog net op tijd in het hotel aan om aan te schuiven voor het diner.
Foto's volgen.

• 03 Februari 2013 - 19:37

Caroline.Sietse En Anne:

Het zuiden van Sri Lanka in vogelvlucht, wat een druk progamma, ja als je met mamma (Nelda) op pad gaat dan zit je niet stil.........maar dan beleef je wel wat.

Tilhlak zal wel zeer vereerd zijn geweest met zoveel bezoek. Saromi had het vast goed voor elkaar. Wat goed van Tilinie dat ze haar opleiding goed heeft afgerond. Ik ben trots op haar! Wat had ik hier graag bij willen zijn.

Het was een drukke dag maar zeker de moeite waard.
    Succes morgen, dan gaat het echte werk beginnen. Doe rustig aan in de warmte, alles wat jullie kunnen doen is meegenomen.

Groeten uit het natte Nederland

Caroline, Sietse en Anne (een hele dikke kus voor pappa!)

• 03 Februari 2013 - 21:24

Marlies Westerbeek:

Hoi lieve zus Ineke en reisgenoten,

Wat fijn dat jullie allemaal veilig aangekomen zijn en dat jullie zo welkom ontvangen zijn. Al een heel druk programma gehad en nog veel werk voor de boeg; jullie hoeven je dus zeker niet te vervelen. Is het een beetje uit te houden daar in die tropische hitte? Ben benieuwd naar jullie verdere verhalen en foto's, leuk!

Iedereen het allerbeste toegewenst.

Veel liefs van

Marlies en Peter

• 10 Februari 2013 - 10:49

Hans Van Der Wal:

goed te horen dat alles goed gaat,ben reuze benieuwd naar foto's en verhalen god blessyou all hans